Естествено учене или 13 STEAM занимания с лед, които детето ви само ще измисли, ако му дадете възможност

Днес се наслаждавам на богатството на естественото учене и ви представям най-новата лятна STEAM игра за фина моторика и експерименти с природни елементи! Подходяща за всяка възраст. (Възможно е вече да сте я играли, защото е съвсем обикновена.)

В летните жеги най-добрите идеи за разхлаждащи занимания винаги включват вода или лед.

Днешното ни предложение съчетава и двете и ви осигурява минимум 30 минути игра. В момента на писане, играта в нашата кухня продължава над час и няма изглед скоро да завърши. 

Необходими са ви:

🟠 Череши или други плодове, подходящи за замразяване

🟠 Форма за лед

Обичам естествения подход към играта и ученето, а той включва не само естествена среда, а и поощряване на вродената любознателност на децата, даване на възможност сами да откриват и да надграждат първоначалната идея. 

С тази игра се случи точно това. 

Връчих на сина си формата за лед и една стъклена тавичка и той се захранва за работа. 

Ето колко занимания измисли:

1. Извади парченцата лед с по една черешка във всяко. 

2. Пусна ги да плават в тава с вода, изследва дали потъват или не.

3. След леко размразяване започна да вади черешките (удобно е, че не са играчки, защото може да се хапват) – упражнение за пинсетен захват.

4. Започна да стиска черешките, които оцветиха водата – изследване на естествените им свойства.

5. Сложи по 3 череши във всяко най-горно гнездо на формата за лед, постави я наклонена, започна да полива с вода и установи, че черешите с помощта на течащата вода се разпределят по долните гнезда.

6. Прави балончета като духа със сламка във водата, което си е едно прекрасно дихателно упражнение.

7. Скачени съдове. Използва знания от преди и с помощта на сламката и първоначално засмукване изпомпа водата от тавичката, малко преди да прелее.

8. Залепи две сламки една за друга с хартиено тиксо, за да стане по-дълъг водопровод и водата от тавичката директно да се излива в канала на мивката. Установи, че не се е справил добре и поправи инсталацията, която в последствие заработи още по-мощно.

9. Разля доста вода, която сам избърса. Свикнал е не да му се карам, а да оправя нещата.

10. Усложни заниманието със скачените съдове и с помощта на удължената сламка започна да пълни чаши.

11. Намери начин да разпределя водата в две чаши едновременно с помощта на „мост“ (от тези, с които се затварят пликовете за хляб).

12. Удължи сламките, като вкара един шиш и установи, че водата тече и по него и започна да пълни чаши на още по-голямо разстояние.

13. Сети се, че може да свърши нещо полезно и започна да полива кактусите си посредством системата за скачени съдове.

И така, волна игра без крясъци, че ще се измокри, или че е разлял вода, с желание за изследване и прилагане на стари знания. Плавно, весело, приятно и образователно. Ученето е забава!

Последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм, за да видите най-новите ни бавни и забавни занимания и да разберете как прекарваме дните си сред природата.


Коментари