Децата са откриватели по природа, а освен това много обичат вода. Ето защо днес ви предлагам едно занимание, което със сигурност ще пожъне голям успех и ще се търси по-често, отколкото предполагате. А докато детето ви се забавлява, то неусетно ще затвърждава знанията си за буквите.
Намерете стъклена тавичка, в която размийте плътна темперна боя с вода. Използвайте малка стъклена чаша, която ще играе ролята на лупа.
На лист с големината на дъното на тавичката напишете четливо печатни букви с различна големина и на достатъчно разстояние една от друга, за да може детето да открива по една, най-много две букви наведнъж.
На друг лист напишете списък със същите букви и го поставете до тавичката.
Сега обърнете чашата в тавичката с дъното нагоре. Под нея трябва да остане съвсем малко вода, която да позволи да се вижда, докато извън чашата всички букви са напълно скрити.
Когато детето открие буква под водата, трябва да я огради с молив. Този списък ще му помогне да се ориентира колко и кои букви да търси.
Това е подходящо упражнение за деца, които се учат да разпознават буквите. Бихте могли да го допълните, като поощрите детето да каже дума, която започва с тази буква.
За децата, които вече познават печатните букви бихте могли да въведете и ръкописни, както направихме ние. Съвсем скоро си купихме прекрасните главни и малки ръкописни букви на „Неща с душа“, които са на дървени плочки и са предназначени за проследяване – чудесна подготовка на ръката за писане. Под стъклената тавичка поставих лист с букви, и когато синът ми ги откриваше една по една, трябваше да изберете плочката със съответната главна ръкописна буква и да я проследи. Получи се изключително полезно и занимателно упражнение. Разбира се, бихте могли и просто да направите списък за отбелязване с ръкописни букви.
Това занимание бихте могли да използвате и за да свържете главни с малки ръкописни букви, като под водата скриете лист с главни, а малките оставите навън за отбелязване или обратното. Каквото и да изберете, бъдете сигурни, че за детето ще бъде интересно да използва няколко сетива и така ще запълни много по-бързо онова, на което искате да го научите.
Със сигурност не използвайте всички букви на азбуката наведнъж, за да не се преумори детето и да загуби интерес. Разделете буквите на групи по 10 и ги разпределете за занимания в три различни дни.
За да не изхвърляте разредената боя, използвайте я за създаването на експериментна монохромна картина. В нашия случай тя се превърна в пано, което стои гордо изложено над печката (целият ни дом е детска художествена галерия).
Коментари
Публикуване на коментар