Нарциси от картонена ролка

Подобно облак в лято знойно

аз сам през хълм и дол вървях,

когато множество безбройно

от златни нарциси видях

в лек танц край езерната шир

да пърха и кръжи безспир.


Като трептящите звездици

на онзи блеснал Млечен път

те не преставаха в редици

край залива да се тълпят

и с хиляди пред моя взор

там люшкаха се на простор.


Край тях танцуваха вълните,

но дваж по-живи бяха те.

Поетът между тях честит е

като ликуващо дете.

Аз гледах, гледах, не разбрал,

как много съм забогатял.


Защото често на дивана

потънал в мисли и мечти,

днес виждам същата поляна

в самотността ми да трепти

и с нарцисовия рояк

сърцето ми танцува пак.


Това е едно от любимите ми стихотворение на великия Уилям Уърдсуърт и си признавам, че всеки път, когато видя „безбройно множество“ нарциси започвам да си го рецитирам наум. 

Момчето също го харесва. Може би защото обича нарциси. 

Затова щом видях чудната идея на unlocking.fun, в която комбинират рециклиране и природни елементи си помислих, че едва ли има по-оригинален начин да си направиш вечноцъфтящи нарциси. 

Ето как се правят.

Необходими материали:

  • Картонени ролки
  • Сухи клони
  • Ножица, силиконово лепило, темперна боя

Започваме с фино пристискване на картонената ролка малко над средата и продължаваме да стискаме в кръг докато мястото не омекне. 

После разрязваме по-дългата половина на 6 части, колкото са листенцата на цвета на нарциса. Заостряме върховете с ножицата.

Боядисваме по желание.

След като изсъхне залепваме клонка като стъбло от задната страна на цвета. 

Готово!

Коментари